حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

اوج

وقتی در حال اوج گرفتن هستی

        درچشم آنان که پرواز را نمی فهمند 

               تو در حال کوچک شدنی...

معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌الملل پنجمین جشنواره انیمیشن تهران

"در میان تیغ‌ها" تندیس طلایی جشنواره تهران
معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌الملل پنجمین جشنواره انیمیشن تهران

پنجمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تهران برگزیدگان خود در بخش مسابقه بین‌الملل را شناخت.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیأت داوران مسابقه بین‌الملل به دلیل بالا بودن کیفیت فیلم‌ها به فیلم‌های "مارمالاد پرتقال" ساخته اینگا کورژنوا از روسیه به خاطر به کارگیری تخیل در خط داستانی، "گنجشک و پنبه دانه" از مرتضی احدی به دلیل پیوستگی در داستان، فضا و تکنیک، "مردی که منتظر شد" ساخته تودور اوشف از کانادا به دلیل پیام فلسفی آن، "حکایت سارا" ساخته سوتلانا فیلیپوا از روسیه به دلیل تواناییش در بیان تخیل کودکان و تصاویر فوق العاده، "شرلوک هولمز و دکتر واتسن" به کارگردانی الکساندر بابنوف از روسیه به دلیل تلفیق مفرح طنز روسی و انگلیسی و هجویه‌ای در باره دو کارآگاه مشهور دیپلم افتخار اهدا کرد.
در بخش کودک و نوجوان فیلم "مادر بزرگ پرنده" ساخته فاطمه گودرزی از ایران به خاطر زیبایی گرافیکی، پیام قدرتمند آن تندیس طلایی بهترین فیلم برای کودکان و نوجوانان و 8 سکه طلا را دریافت کرد.
"شاهزاده خانم ِکوچولو: نمی‌خوام برم بخوابم" ساخته ادوارد فاستر از بریتانیا به سبب تصویرسازی طنزآمیزی که رابطه بین والدین و کودکان موفق به دریافت تندیس طلایی بهترین فیلم تلویزیونی و 8 سکه طلا شد.
در بخش فیلم بلند "در میان تیغ‌ها" ساخته لوتا جفنبلید و یوزی جفنبلید از سوئد به دلیل طراحی و متحرک سازی برجسته و نگاه بشر دوستانه آن به دوران کودکی صاحب تندیس طلایی بهترین فیلم بلند و 8 سکه طلا شد.
همچنین هیأت داوران جایزه ویژه خود و 8 سکه طلا را به فیلم "شیر فروش" ساخته ایگور کوالیوف محصول مشترک از آمریکا و روسیه به دلیل شیوه انسانی بیان احساسات، طراحی، صدا و گرافیک فوق العاده این فیلم اهدا کرد.
تندیس طلایی بهترین فیلم و 8 سکه طلا نیز به فیلم "عشق من" ساخته الکساندر پتروف از روسیه رسید. هیأت داوران این فیلم را به خاطر کیفیت بی نظیر انیمیشن آن و به تصویر در آوردن اولین عشق یک مرد جوان در قالبی اصیل و پیچیده حایز رتبه برتر دانست.
فیلم شاعر دانمارکی ساخته توریل کاو از کانادا نیز برای بیان شاعرانه و تلاش برای درک مفهوم زندگی تندیس طلایی جایزه ویژه دبیر جشنواره و 8 سکه طلا را از آن خود کرد.
بنابراین گزارش، فیلم‌های "پای سیب" ساخته ایزابل فاوز از سوئیس و "صفر درجه" ساخته امید خوش‌نظر از ایران به ترتیب تندیس نقره‌ای و 6 سکه طلا و تندیس برنزی و 4 سکه طلا را دریافت کردند.
هیأت داوران بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تهران را بوریووی داونکوویچ از صربستان، نانسی مری از انگلیس، عبدالله علیمراد از ایران، اوتو آلدر از سوئیس و الیویه کاترین از فرانسه تشکیل می‌دادند.
در پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، 172 فیلم از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نمایش 5 فیلم بلند انیمیشن از انیماتورهای جهانی

نمایش 5 فیلم بلند انیمیشن از انیماتورهای جهانی در جشنواره انیمیشن تهران

5 فیلم بلند انیمیشن از انیماتورهای شناخته شده جهان در بخش مسابقه بین‌الملل پنجمین جشنواره انیمیشن تهران به نمایش در می‌آید.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم‌ها که به همراه فیلم‌های کوتاه انیمیشن در بخش مسابقه بین‌الملل مورد قضاوت و داوری قرار می‌گیرند، "عشق من"، "راز گل سرخس"، "اوسه‌آم"، "در میان تیغ‌ها" و "قلعه معلق هاول" نام دارند.
بر اساس این گزارش "عشق من" ساخته الکساندر پتروف انیماتور شهیر روسیه است که داستان آن در پایان قرن نوزدهم در مسکو می‌گذرد.
پتروف سال گذشته میلادی با آخرین فیلمش جایزه ویژه هیأت داوران و تماشاگران هیروشیما، جایزه فیپرشی جشنواره لایپزیک و دیپلم افتخار جشنواره بالکانیا را از آن خود کرد.
"راز گل سرخس" ساخته "تادوژ ویلکور" کارگردان چک در باره چهار عروسک خیمه شب بازی است که در یک کوهستان زندگی می‌کنند. این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله جایزه جشنواره فیلم کودکان ارمنستان، جشنواره فیلم بوسان و جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان مصر در سال 2006 شده است.
"اوسه‌آم" داستان دو کودک یتیم است که به راهبی بودایی سپرده می‌شوند و ماجراهای مختلفی برای آنها اتفاق می‌افتد. "باک یوب‌سئونگ" کارگردان کره‌ای این فیلم را در سال 2004 ساخته که برنده جایزه بزرگ جشنواره انسی و جایزه بزرگ جشنواره کن ژونیور در همان سال شده است.
"در میان تیغ‌ها" ساخته یک زوج سوئدی با نام "لوتا جفنبلید" و "یوزی جفنبلید" است که برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اول جشنواره فیلم کودکان شیکاگو، بهترین فیلم بلند جشنواره تیندیر نیدیز، تقدیر ویژه در جشنواره زاگرب و جایزه سیکائه جشنواره کن ژونیور در سال 2006 شده است. فیلم در یک اردوی تابستانی موسیقی می‌گذرد.
"قلعه معلق هاول" ساخته "هایائو میازاکی" از بزرگ‌ترین کارگردانان انیمیشن ژاین داستان سوفی، دختر نوجوان و کوشایی است که گرفتار جادوگر مرموزی به نام "هول" می‌شود.
این فیلم نامزد بهترین انیمیشن بلند، جایزه اسکار سال 2006، بهترین فیلم جایزه انسی و برنده جایزه بهترین انیمیشن از انجمن منتقدان نیویورک بوده است.
ایران انیمیشن