حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

«چه بوی خوبی» در صبا

«چه بوی خوبی» عنوان انیمیشنی از مجموعه‌ی سیزده قسمتی «پر، آبی، قصه» که در مدت 8 دقیقه و با تکنیک کات اوت کامپیوتری به کارگردانی محمدرضاخانزاد و تهیه کنندگی مرکزصبا تولید شده است. به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا به نقل از روابط عمومی صبا، محمدرضا خانزاد که کار خویش را به صورت تجربی از سال 75 در مرکز صبا آغاز کرده است و در کارنامه کاری خود همکاری در مجموعه‌های زیادی دارد و به عنوان کارگردان نیز چند اثر مانند «هیچ روزی» و «پیامبر رحمت» را دارد در مورد داستانهای این مجموعه می‌گوید: دراین مجموعه سعی شده تا به صورت مستقیم و نصیحت گونه به کودکان پند و اندرز ندهیم و نتیجه گیری را به عهده خود کودکان گذاشته‌ایم. هم‌چنین سعی کرده‌ایم تا با ارتقاء سطح تکنیکی فضای رؤیاگونه‌ای برای مخاطبان ایجاد کنیم. مجموعه «پر، آبی، قصه» نوشته سرور کتبی نویسنده کودکان است. در داستان «چه بوی خوبی» شخصیت اول داستان شیری است که بوی خوش غذایی در جنگل توجه او را جلب کرده و او با اشتیاق به دنبال مسیر بو روان می‌شود. در طول داستان شیر گرسنه با مواجه شدن با غذاهای گوناگون دچار تردید می‌شود، لیکن مصرانه به دنبال به دست آوردن غذایی خوشمزه،بدنبال منشاء بو می‌شود و در انتها با موضوعی خلاف انتظار خود مواجه می‌شود. پیش تولید دوازده قسمت دیگر کار به پایان رسیده و تولید آن‌ها نیز آغاز شده است. دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: سیدمهدی ابوهاشم-طراح شخصیت و فضا: حمید خلوتی- طراح استوری برد، طراح انیمه و انیماتور:محمدرضا خانزاد- مدیر امور کامپیوتر: محسن موسوی- صداگذاری: نادرعلیمردانی

پرسپولیس

"پرسپولیس" بهترین پویانمایی سال ‪۲۰۰۷‬معرفی ش

"کانون منتقدان فیلم نیویورک"سه‌شنبه فیلم "پرسپولیس" را بهترین پویانمایی (انیمیشن) سال ‪۲۰۰۷‬اعلام کرد. خبرگزاری یونایتدپرس سه شنبه از نیویورک گزارش داد که مراسم اعطای جایزه ششم ژانویه (‪ ۱۶‬دی ماه) برگزار می‌شود. پویانمایی "پرسپولیس" ساخته مشترک "مرجانه ساتراپی"کارگردان ایرانی الاصل مقیم فرانسه و "ونسان پارونو" کارگردان فرانسوی است که درباره رشد یک دختر جوان در دوران انقلاب اسلامی است. این فیلم از سوی فرانسه برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی نیز معرفی شده است.

  سایت آزمایشی انتخابات (majles8) هک شد

2000 دقیقه انیمیشن " امر به معروف و نهی از منکر "

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت خبری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، معاونت فرهنگی این ستاد با اعلام این خبر گفت: توافقنامه تولید 2 هزار دقیقه انیمیشن با همکاری مؤسسه صبا وابسته به سازمان صدا و سیما و سازمان اوقاف و امور خیریه امضاء شده است. سید مهدی هاشمیان افزود: فاز اول تولید این کار از هفته گذشته آغاز شده است و پیش بینی می‌شود در یک روند یکساله در 50 مصداق مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر،‌ مراحل نهایی تولید این مجموعه به اتمام برسد. وی تاکید کرد: توجه به تذکر لسانی به عنوان یک وظیفه انسانی و تاثیرات مثبت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی از مهمترین اهداف تولید این برنامه‌های کوتاه است.

کاریکاتور مباحث خودرویی را برای مردم قابل فهم می کند

 

بهرام عظیمی از کاریکاتوریست ها و کارگردانان انیمیشن کشور معتقد است: استفاده از ابزار کاریکاتور می تواند مسایل و مباحث صنعت خودرو را برای جامعه قابل فهم و عامه پذیر کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره مطبوعات در حوزه خودرو، وی با اعلام این مطلب گفت: اختصاص بخشی از صفحات نشریات تخصصی خودرو به کاریکاتور، صنعت خودرو را که دارای روحی خشن و خشک است، جذاب و پرمخاطب می سازد. عظیمی، برگزاری جشنواره تخصصی مطبوعات در حوزه های مختلف را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: چنین برنامه هایی در واقع به نوعی مباحث حوزه های تخصصی بویژه صنعت خودرو را رسانه ای می کند و در این راستا برای جذب مخاطبان، روی آوردن به کاریکاتور نقش بسزایی دارد. وی ادامه داد: دانش مردم در خصوص خودرو در سطح پایینی قرار دارد و ناشناخته بودن دانش روز خودرو برای مردم، به این سبب است که جشنواره هایی این چنینی در کشور برگزار نشده است. وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های تخصصی به ویژه در حوزه خودرو سبب افزایش قدرت انتخاب مردم و همچنین ایجاد رقابت در بین خودروسازان می شود، گفت: هر جشنواره ای برای موفقیت باید استانداردها را رعایت کند اما این استانداردها در جشنواره هایی که در چند سال اخیر در کشور برگزار شده، رعایت نشده است. عظیمی، فراخوان مناسب، محل مناسب برگزاری جشنواره، جوایز و کتاب جشنواره را از جمله استانداردهای یک جشنواره موفق برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه این موارد به ذهن دست اندرکاران و متولیان برگزاری جشنواره ها می رسد، اما به راحتی کنار گذاشته می شوند. براساس این گزارش، نخستین جشنواره مطبوعات در حوزه خودرو، صنایع وابسته و حوزه های تاثیر پذیر با هدف بررسی نقش رسانه ها در عرصه صنعت خودرو، دی ماه امسال برگزار می شود. علاقمندان و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.khodronevisan.com مراجعه کنند.

«لابیرنت» بهترین انیمیشن مینی‌فیلم فستیوال دبی

 

انیمیشن کوتاه ایرانی «لابیرنت» کارگردانی «امید خوش نظر» از میان یکصد اثر راه یافته به بخش مسابقه مینی فیلم فستیوال دبی به عنوان بهترین اثر برگزیده شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز صبا این کارگردان سال گذشته نیز همین عنوان را با انیمیشن کوتاه «صفر درجه» از آن خود کرده بود و امسال برای دومین بار صاحب عنوان بهترین انیمیشن شد. برندگان نهایی این فستیوال از میان ده نامزد منتخب جشنواره فیلم دبی در 29 نوامبر انتخاب شدند. لابیرنت پیش از این در چندین جشنواره بین المللی حضور داشته و جایزه بهترین صداگذاری جشنواره fantoche سوئیس و بهترین صدا گذاری انیمیشن را در یازدهمین جشن خانه سینما ازآن خود کرده است. لابیرنت داستان سربازی است که در یک بازی اجباری به کشتن دشمن فرضی دستور داده می‌شود. او فقط یک دقیقه فرصت دارد تا بمب کارگذاشته شده در کلاهش را با کشتن دشمنش خنثی کند. این انیمیشن کوتاه با تکنیک سه بعدی کامپیوتری اجرا شده و برای اولین بار در ایران به شیوه دالبی صداگذاری شده است.