حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

چند خبر از جشنوار های فیلم

جشنواره فیلم‌های انیمیشن «رفاف» (RFAF) از 8 لغایت 15 ژانویه در «بوسنی و هرزگوین» برگزار شد. این فستیوال که هر سال به شکل رقابتی برگزار می‌شود مختص آثار کوتاه انیمیشن از سراسر جهان است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی جشنواره فیلم «رفاف» این رویداد هنری در دو بخش عمومی و آثار مختص کودکان به نمایش و بررسی آثار می‌پردازد. برپایی کارگاه‌های آموزشی و برگزاری جلسات بررسی مسائل و مشکلات ساخت انیمیشن، و آشنایی با آخرین دستاوردهای رایانه‌ای ساخت انیمیشن از برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم «رفاف» به شمار می‌رود. به گزارش ایسنا، جشنواره اروپایی فیلم «سامیت» (SUMMIT) نیز از 15 فوریه (26 بهمن) در بریتانیا آغاز به کار می‌کند. بخش عمده این فستیوال که به اختصار (IFFS) نامیده می‌شود. به برپایی کنفرانس بین‌المللی سینمایی اختصاص دارد و در خلال برگزاری «سامیت» بیش از 2 هزار فیلم از کارگردانان اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنا به اعلام برگزارکنندگان این فستیوال، یافتن آثار تجربه‌گرا و متفاوت از جمله سیاست‌های اصلی «سامیت» می‌باشد. بخش‌های اصلی این جشنواره اروپایی عبارتند از: فیلم‌های حرفه‌ای،‌ فیلم‌هایی با تکنولوژی دیجیتال، آثار تجاری و نشست‌های بحث و گفتگو با حضور فیلمسازان شرکت کننده در فستیوال فیلم سامیت. جشنواره فیلم «اضطراری» (Emergeancy) از 15 ژانویه (25 دی ماه) به شکل آنلاین برگزار می‌شود. این فستیوال با هدف ارتقاء کیفی رسانه‌های نمایشی مرتبط با اینترنت بر پا شده است. به گزارش ایسنا، از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم «اضطراری» این رویداد هنری که امسال برگزاری نخستین دوره خود را در شهر «کارترت» ایالات متحده تجربه می‌کند هر سال بخش ویژه‌ای را به نمایش فیلم‌های کوتاه موزیکال اختصاص می‌دهد. این فستیوال به شکل رقابتی برگزار می‌شود و تمام آثار برگزیده‌اش را جهت عرضه در یک بازار فیلم ارائه می‌کند. همچنین جشنواره فیلم‌های قومی «پورتلند» نیز از (18 ژانویه) 28 دی ماه در ایالات متحده آغاز به کار کرده و تا 10 روز دیگر به نمایش و بررسی آثار منتخب خود می‌پردازد. این فستیوال در سه بخش آثار داخلی، سینمای بین‌الملل و آثار منتخب جشنواره‌ها به فعالیت می‌پردازد. این جشنواره در منطقه «ارگون» به فعالیت می‌پردازد وهر سال بیش از 100 فیلم در قطع‌های حرفه‌ای و ویدئویی را در معرض تماشای مخاطبان خود قرار می‌دهد. فستیوال فیلم‌های قومی پورتلند، علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های هنری، سمینار 3 روزه در خصوص مسائل جهانی سینما میزبانی جمعی از ستارگان سینمای هالیوود را عهده‌دار است. منبع: ایسنا

لوک بسون از رقابت در اسکار بازماند

 

با حذف "آرتور و نامرئی‌ها"ی لوک بسون از فهرست 16 فیلمی که برای قرارگرفتن در فهرست نهایی نامزدهای اسکار بهترین انیمیشن با هم رقابت دارند، شرایط برای دیگر فیلم‌های این بخش دشوارتر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، "آرتور و نامرئی ها" (در فرانسه با نام "آرتور و مینی موی ها") که تلفیقی از انیمیشن و تصاویر زنده است، در فهرست اولیه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که 13 نوامبر منتشر شد، به عنوان یکی از 16 فیلم واجد شرایط جای داشت، اما اعضا آکادمی اعتقاد دارند سکانس های انیمیشن فیلم برابر با قوانین موجود حداقل به اندازه 75 درصد مدت زمان فیلم نیست، به همین دلیل جدیدترین فیلم فیلمساز صاحب نام فرانسوی از این بخش حذف شد.

فردی هایمور در صحنه‌ای از "آرتور و نامرئی‌ها"

در نتیجه تعداد فیلم های شرکت کننده در بخش انیمیشن از 16 فیلم به 15 فیلم کاهش یافت. مطابق با قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، اگر حداقل 16 فیلم برای این بخش واجد شرایط باشند در نهایت تا پنج فیلم می توانند نامزد شوند (آخرین بار این اتفاق در سال 2002 روی داد)، اما اگر تعداد فیلم ها کمتر از 16 شود، این احتمال وجود دارد که آکادمی حداکثر سه فیلم را برای بخش اسکار بهترین فیلم انیمیشن انتخاب کند.

لزلی آنگر، سخنگوی آکادمی، در این زمینه گفت: "می توانم تائید کنم این فیلم برای بخش انیمیشن واجد شرایط نیست. در نتیجه ما برای این بخش سه نامزد خواهیم داشت." 15 فیلم دیگر این بخش عبارتند از "خودروها"، "عصر یخ: ذوب"، "خوش قدم"، "آنسوی پرچین"، "مورچه قهرمان"، "حیاط انبار"، "جرج کنجکاو"، "قهرمان همه"، "فروغلطیده شده"، "خانه هیولا"، "فصل آزاد شکار"، "پاپریکا"، "رنسانس"، A Scanner Darkly و "وحشی".

"آرتور و نامرئی ها" داستان پسربچه ای 10 ساله با بازی فردی هایمور است که به مخلوقاتی به نام مینی موی ها برمی خورد. هایمور همان پسربچه فیلم "چارلی و کارخانه شکلات سازی" تیم برتن است. نامزدهای هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار 23 ژانویه (سوم بهمن) معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

جشنواره پلیس

 ‪ ۱۳‬فیلم انیمیشن در بخش رقابتی جشنواره پلیس

13 ‬فیلم انیمیشن در بخش رقابتی دومین جشنواره فیلم پلیس به نمایش در می‌آید.
فیلم‌های‌انیمیشن "صفردرجه"، "کاروان عروسی"، "چراغ قرمز"، "مواد مخدر‪،"۲‬ "مزاحم"،"پلیس بزرگراه"، "مهمانی شبانه"، "تخلف"، "موتور سوار"، "آلودگی صوتی"، "تاقبل از اینکه"، "آغازی دیگر" و "سه و آنلاکی" در بخش رقابتی شرکت دارند.
جشنواره فیلم پلیس با هدف تامین و توسعه فرهنگ آشناسازی مردم با پلیس ، شناسایی جایگاه، ضرورت ها و تاثیرگذاری سینما وتلویزیون در رشد امنیت اجتماعی از ‪ ۱۸‬تا ‪ ۲۱‬دی ماه در تهران برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا

ستاره لارا

ستاره لارا

 

فیلم انیمیشن «ستاره لارا» سال 2005 آلمان، به مدت 80 دقیقه در ژانر درام ـ خانوادگی به زبان آلمانی توسط کمپانی برادران وارنرز تهیه و تولید شده است. این اثر به کارگردانی مشترک پیت دو ریکر و تیلو رات کرچ بر اساس کتابی از کلاوس برمگارت تولید شده است.

***

                     

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این فیلم انیمیشن که برای گروه سنی 7 تا 13 سال ساخته شده است در سال 2005 کاندیدای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کاروسل شد و در همین سال عنوان بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم آلمان را به خود اختصاص داد. از جمله صداپیشگان زبان اصلی این انیمیشن می‌توان به سلین وگت (در نقش لورا)، ماکیسیلیان آرتا جو (در نقش مکس)، پیتر فیتز و هیلد گارد کرکل اشاره کرد.

گروه انیمیشن

مدرسه انیمیشن

درخواست بازدید کنندگان سایت ایران انیمیشن از مسئولان و فعالان صنعت انیمیشن ایران برای راه اندازی مدارس تخصصی انیمیشن.
چرا مراکز آموزشی تخصصی ما مانند فنی و حرفه ای و یا شرکت های بزرگ در زمینه ساخت انیمیشن بنیانگذار این کار مهم نباشند؟

ایران انیمیشن

صنعت انیمیشن سازی چین 80 ساله شد

روز پنج شنبه هفته گذشته صنعت انیمیشن سازی چین هشتادمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت.
به گزارش موج ، در کنفرانسی که بدین منظور در پکن برگزار شد دست اندرکاران به بررسی و نقد صنعت انیمیشن سازی این کشور نشستند.
از سال 1926 تا کنون انیمیشن سازی چین تغییرات و پیشرفت های زیادی داشته است و توانسته به عنوان رقیب انیمیشن های هالیوودی نقش موثری داشته باشد .
در سال 2006 چین در حدود 1400 ساعت انیمیشن و کارتون ساخته است که این رقم دو برابر سال پیش می باشد .
با این وجود که کیفیت این گونه انیمیشن ها افزایش یافته اما بحث کیفیت و اثر گذاری از مهمترین دغدغه های مسئولان این بخش در چین است .
به همین دلیل هم اکنون 44 دانشگاه در چین مشغول به تدری دروس مرتبط با صنعت انیمیشن سازی هستند .
انیمیشن هایی چون Monkey King و The Legend of Nezha از جمله تولیدات خوب چینی هاست.

 خبرگزاری موج 

3ds max 9.0

 3ds max 9.0

در ماه آگوست 2006 نگارش نهم این نرم‌افزار معروف ساخت انیمیشن سه‌بعدی به بازار عرضه شد. در این نسخه جدید تمرکز روی شتاب بخشیدن روال طراحی و تولید بوده است. همچنین از امکانات کامپیوترهای  64‌‌بیتی بهره گرفته شده  و نسخه 64 بیتی آن نیز عرضه شده‌است تا کاربران به سرعت‌های بسیار بالاتری دست یابند. به علا‌وه، با خریداری شرکت مایا توسط آتودسک، سازگاری و قابلیت استفاده همزمان از این نرم افزارها بسیار بیشتر شده است.
نسخه آزمایشی سی روزه این نرم‌افزار از سایت سازنده قابل بارگذاری است که البته حجم بسیار زیادی در حدود چند صد مگابایت دارد. نسخه کامل آن‌که به مشتریان تحویل داده می‌شود، روی یک DVD ارائه شده‌است و حجمی در حدود چهار گیگابایت دارد. قیمت این نرم‌افزار 3495‌دلار است که یکی از بالاترین قیمت‌ها در زمینه نرم‌افزارهای سه بعدی به شمار می‌آید.
منبع: مجله شبکه

جو باربرا درگذشت

 جو باربرا

جوزف باربرا، یکی از بنیانگذاران استودیوهای هانا و باربرا و خالق کاراکترهای مشهوری چون یوگی، اسکوبی دو و فلینت استون ها، دیروز 18 دسامبر 2006 در منزل خود درگذشت.

جو باربرا، به همراه همکار و دوست سالهای دور خود ویلیام هانا (که در سال 2002 درگذشت) ابتدا در کمپانی مترو گلدوین مایر و با خلق انیمیشن های تام و جری به موفقیت دست یافت. این مجموعه ها با کسب 7 جایزه اسکار بیش از هر مجموعه انیمیشن دیگری به این موفقیت دست یافته اند.

جو باربرا در 24 مارس 1911 در نیویورک متولد شد و سالها برای استودیوی برادران وارنر به تولید انیمیشن می پرداخت. او به همراه هانا استودیوی هانا - باربرا را در سال 1957 تاسیس کرد و در مدت 60 سال فعالیت استودیو بیش از 350 قسمت انیمیشن تلویزیونی تولید کرد. تولیدات استودیوی هانا - باربرا در بیش از 175 کشور نمایش داده شده و به 45 زبان ترجمه و دوبله شده اند.

دوران کودکی ما نیز با بسیاری از تولیدات هانا - باربرا سپری شده اند. تام و جری، یوگی و دوستان، ماجراهای گالیور و گوریل انگوری از جمله محصولات این استودیو هستند که از تلویزیون ایران پخش شده اند.

سحر خیز

مدلسازی سه بعدی با True Space 8

مدلسازی سه بعدی با True Space 8

ژان بقوسیان
نشریه عصر شبکه - ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ شماره 33

اشاره :

این نرم‌افزار چنان‌که باید و شاید شناخته شده نیست، ولی می‌توان آن‌را انقلابی در طراحی و ساخت مدل‌های سه بعدی و انیمیشن‌سازی نامید. در این نرم‌افزار فتورئالیسم بی‌درنگ (Real Time) تحقق می‌یابد و در هر لحظه می‌توانید بلافاصله نتیجه کار را به صورت رندر شده و نهایی ببینید.

 (www.caligari.com)
این نرم‌افزار چنان‌که باید و شاید شناخته شده نیست، ولی می‌توان آن‌را انقلابی در طراحی و ساخت مدل‌های سه بعدی و انیمیشن‌سازی نامید. در این نرم‌افزار فتورئالیسم بی‌درنگ (Real Time) تحقق می‌یابد و در هر لحظه می‌توانید بلافاصله نتیجه کار را به صورت رندر شده و نهایی ببینید. نگارش 8 این نرم‌افزار سه موتور رندر کردن معروف با نام‌های hightworks ،Virtual lights و Vray دارد. با طراحی شخصیت‌ها و تعریف ارتباط آن با دیگر اجزای محیط می‌توانید برای آن شخصیت رفتاری خاص ایجاد کنید که برای ساخت بازی‌ها و شبیه‌سازی‌های مختلف به کار می‌رود.

همراه این نرم‌افزار یک پخش‌کننده فایل‌های سه بعدی با نام Trueplay وجود دارد و باعث می‌شود نتیجه کار برای مشتریان و کسانی‌که نرم‌افزار True Space را خریداری نکرده‌اند، قابل نمایش باشد. سرعت این نرم‌افزار فوق‌العاده بالا است و از حداکثر توانایی‌های سخت‌افزار به صورت بهینه استفاده می‌شود. بسته کامل این نرم‌افزار با 645 دلار قابل تهیه است