حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

خانه دوست

انیمیشن «خانه دوست» برای بزرگسالان
کارگردان: این مجموعه شامل قسمت‌های طنزآمیز روابط خانوادگی است.

باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: مجموعه انیمیشن خانه دوست در قالب 8 قسمت در صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید می‌شود و برای پخش آن در یکی از آیتم‌های سیمای خانواده صحبت کرده‌ایم که قرار است تصمیم‌گیری شود اما هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان این مطلب که مدت زمان هر قسمت بین یک تا پنج دقیقه پیش‌بینی شده است اظهار کرد: این مجموعه شامل قسمت‌های کمیک، انتقادی، هجوآمیز، طنز آمیز نسبت به روابط اجتماعی، خانوادگی و افراد در خانواده است.

کارگردان مجموعه انیمیشن «خانه دوست» ادامه داد: این مجموعه بسیار مفرح است و برخی از قسمت‌های آن صامت و برخی از قسمتهای آن دارای دیالوگ است.

وی در پایان با اشاره به تکنیک دو بعدی این کار گفت: قصدم این بود که نشان دهم که تکنیک دو بعدی هنوز هم در کنار تکنیک سه بعدی بسیار می‌تواند زنده باشد.

منبع: ایسنا

قصه‌های مولانا

 

تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن «قصه‌های مولانا» از به پایان رسیدن دوبله این مجموعه انیمیشن توسط شوکت حجت خبر داد.

علیرضا کاویان‌راد در گفت و گو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب که دوبله و موسیقی انیمیشن «قصه‌های مولانا» به پایان رسیده است گفت: نزدیک به 5 سال است که باشوکت حجت همکاری دارم و ایشان از توانایی بالایی برخوردار هستند و انتخاب صداها را به درستی انجام می‌دهند و با یکدیگر هماهنگ هستیم و در بسیاری از مواقع تغییراتی را که خواسته‌ام را اعمال کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از کارهای انیمیشن داخلی دوبله خوبی ندارند اظهار کرد: دوبلور باید با کار انیمیشن ارتباط برقرار کند و هر چقدر پایه تصویری و داستان کار محکم‌تر باشد، دوبلور ارتباط بیشتری با کار برقرار می‌کند و به کیفیت کار افزوده می‌شود.

کاویان راد در پایان با اشاره به حساس بودن کار دوبله تاکید کرد: در مواقعی که کارها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و دوبله نیز چشمگیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، مجموعه «قصه‌های مولانا» براساس داستان‌های شناخته شده مثنوی است و سعی شده که داستان‌های آن براساس فرهنگ و سنت‌های بومی باشد تا ارزش‌های آن به بیننده منتقل شود.

بنا به گفته‌ی کارگردان این مجموعه، برای نشاندن بیننده پای تلویزیون، درگیری‌ها، صحنه‌های کلیدی و جذاب و خنده دار به مجموعه اضافه شده است.

منبع: ایسنا

رتتویی

               rat00.png

               rat2.jpg

               rat1.jpg

ماجراهای کلیله و دمنه

مجموعه انیمیشن عروسکی «ماجراهای کلیله و دمنه» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده هر روز از شبکه آموزش پخش می‌شود.

مرادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: ساخت مجموعه انیمیشن ماجراهای کلیله و دمنه از سال 78 تا 79 طول کشید و در قالب 30 قسمت 10 دقیقه‌ای از شبکه دوم سیما و جام‌جام پخش شده است.

وی با بیان این مطلب که این مجموعه برای گروه سنی خردسال و بر اساس ماجراهای کلیله و دمنه است اظهار کرد: در مجموعه انیمیشن ماجراهای کلیله و دمنه فضا با المان‌های ایرانی فانتزی و یک سری مسائل اخلاقی و اجتماعی اضافه شده است.

مرادی زاده در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که با توجه به نثر کلیله و دمنه در فیلمنامه این انیمیشن چه تمهیداتی برای جذاب بودن آن برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است توضیح داد: کلیله و دمنه، جزو ادبیات کهن ما محسوب می‌شود و نثر سنگینی دارد. اما شیوه گفتاری آن از زبان حیوانات و برای بچه‌ها جذاب است.

مرادی‌زاده افزود: دو شغال کلیله و دمنه فانتزی طراحی شدند و از رنگ‌های شادی در رنگ‌آمیزی استفاده کردیم تا برای مخاطب جذاب باشد.

کارگردان مجموعه انیمیشن ماجراهای «کلیله و دمنه» در پایان به اشاره به موسیقی انتخابی به این کار توضیح داد: سعی کردیم از موسیقی دارای تم ایثار که برای کودکان مناسب است و هم چنین از آن جایی که پیشینه داستان از هند است از طبل هم استفاده کنیم.

تداوم ساخت انیمیشن‌های نیروی انتظامی

مدیر تولید مؤسسه‌ی حور از تداوم ساخت انیمیشن‌های نیروی انتظامی و تخصصی شدن اطلاعات آموزشی در آن خبر داد.

رضا تقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مسائلی که قبلاً در تیزرهای راهنمایی و رانندگی به آن می‌پرداختیم عام‌تر بود. اما در کارهای امسال جنبه‌ی آموزشی بیشتر خواهد بود و بر روی مقولاتی چون نظم ترافیکی، حرکت بین خطوط و انواع خط‌های خیابان می‌پردازیم.

وی با اشاره به تکنیک سه بعدی تیزرهای راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: گرافیک تیزرهای راهنمایی و رانندگی در بین مخاطبان جا افتاده و تغییر دادن آن باعث قطع ارتباط مشتری با آن می‌شود.

تقدسی خبر داد: بنا داریم امسال در قالب مجموعه‌ی 10 قسمتی با موضوع قاچاق CD و فیلم‌های روی پرده و کپی غیرقانونی فیلم‌ها و معایب، مشکلات و صدماتی که به فرهنگ و خانواده می‌زنند، انیمیشن‌هایی بسازیم.

مدیرتولید مؤسسه‌ی حور، طراحی کاراکتر، نوع نورپردازی، کارگردانی و دکوپاژ این سری کارها را متفاوت از تیزرهای نیروی انتظامی دانست و گفت: این سری کارها برای موسسه فرهنگی رسانه‌های تصویری ساخته می‌شود و تکنیک آن سه بعدی است و ساخت دو قسمت از آن به پایان رسیده و هشت قسمت دیگر آن در مرحله‌ی تولید به سر می‌برد.

تقدسی در پایان اعلام کرد: در حال آماده سازی مجموعه‌ای با موضوع «فرهنگ کار و جایگاه ارزشی» آن برای وزارت کار هستیم که دو قسمت آن آماده‌ی پخش شده است.

منبع: ایسنا

پنجاهمین نشست کانون فیلم

در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا عنوان شد؛

«هواپیما» در قالب انیمیشن باشکوه‌تر می‌شد

خبرگزاری فارس: حاجی‌مشهدی گفت: فیلم «هواپیما» به جز لایه‌های معناگرایانه دارای بن مایه‌هایی از شوخی و طنز است اما اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه‌تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، در در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا که احمد مسجدجامعی عضو و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران برای تشویق دست‌اندرکاران و اعضای کانون در آن حضور داشت، عزیز‌الله‌حاج مشهدی بعد از نمایش فیلم هواپیما تصریح کرد: به نظر من اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد اما با همین شرایط هم فیلم هواپیما فیلمی دلنشین و دوست داشتنی است.

وی به تقابل بین فیزیک و ماوراءالطبیعه در فیلم اشاره کرد و ادامه داد: در فیلم نشانه‌های مختلفی دیده می‌شود مثلا شکل هواپیمای فیلم ما را به یاد صلیب می اندازد که حاوی پیام و راهنمایی برای دیگر شخصیت‌ها است.
حاج مشهدی یادآور شد : کودک در فیلم به باور می‌رسد .باوری که از طریق آموختن نیست به لحاظ گونه‌شناسی این فیلم را می‌توان یک درام فانتزی دانست که علاوه بر لایه‌های معناگرایانه دارای بن مایه‌هایی از شوخی و طنز است، همچنین موسیقی در این فیلم نقش همراه کننده ، موثر، فعال و خوبی دارد که من را به یاد آبی کیشلوفسکی انداخت.

مسعود ثابتی دیگر منتقد حاضر در این نشست ادامه داد : اگر چه فیلم مفاهیم خود را از طریق یک کودک و دنیای ذهنی او ارایه می‌کند اما از جذابیت های لازم برای ارتباط با مخاطبان بزرگسال نیز برخوردار است. فیلم داستان خود را کاملا درست و با طرح و توطئه‌ای مناسب بیان می‌کند و در واقع مفاهیم پیچیده خود را به شکل ساده‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
وی در ادامه به کشمکش روح و عقل در این فیلم اشاره کرد و ادامه داد : فیلم با توجه به مواردی چون جست و جو برای پسر برای یافتن پدر به آثاری مثل "ای تی" شبیه است و در عین این شباهت ، البته مفاهیم دیگری را مطرح می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

تمدید

مهلت ارسال آثار به بیست و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تا 15 مرداد تمدید شد