حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

سفری با انیمیشن

 
در ادامه برگزاری نشست سینمای انیمیشن روز جمعه دوازدهم آبانماه جاری فیلم انیمیشن «استیم بوی» (گوی بخار) محصول 2005 ژاپن، به کارگردانی (کاتسوهیرو اوتومو) دوبله شده توسط انجمن گویندگان جوان در سینما فرهنگ به نمایش در می آید. در این جلسه «حسین ضیایی» (کارگردان و منتقد انیمیشن)، «امیرمحمد دهستانی» (کارگردان و مدرس انیمیشن) به بحث و تبادل نظر پیرامون آثار به نمایش درآمده می پردازند. این جلسه رأس ساعت 10 صبح در سینما فرهنگ آغاز شده و حضور برای علاقه مندان آزاد است. گفتنی است جلسات سفری با انیمیشن توسط «بنیاد سینمایی فارابی» و با همکاری «مؤسسه پیلبان» هر دو هفته یک بار برگزار می شود.

زرین کلک و یک اثر انیمیشن تازه

نورالدین زرین کلک ، پدر انیمیشن ایران فیلم تازه ای را با نام " در مجمع بین المللی " به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواهد ساخت.
زرین کلک درباره جدیدترین اثر هنری خود می گوید : موضوع فیلم" در مجمع بین المللی" موضوع سیاسی و اجتماعی جدی و حیاتی در گستره جهان امروز است. جهانی که ناچار است برای ساماندهی روابط پیچیده خود ، قواعد و قوانین مفید و کارسازی تنظیم کندو خود پای اجرای آنها بایستد.
زرین کلک می افزاید: " وجود این مجامع بین المللی ضرورتی انکار ناپذیر در تدوین قواعد و منشورهای حسن نیت و آرزوهای بشری آشکار است و جهان آینده بی هیچ تردیدی باید با مدیریت عالی سازمان ملل اداره شود. اما آنچه تا بحال بوده، کارنامه ای مخدوش است که بیشتر شبیه شوخی است و همین شوخی بنای این فیلم قرار گرفته است. چیزی شبیه "دنیای دیوانه دیوانه"، " ابرقدرت ها" و " امیر حمزه".
گفتنی است زرین کلک عضو هیات مدیره انجمن بین المللی آسیفا و سازنده فیلم های انیمیشنی چون" دنیای دیوانه دیوانه" ، دارای تجربه 40 سال کار هنری، بیست جلد کتاب، پانزده فیلم و دهها فیلمنامه و اثر گرافیکی است. او تا کنون بیش از 20 جایزه بین المللی را دریافت کرده است.

زندگی «پاپ ژان پل دوم» انیمیشن می‌شود

واتیکان اولین انیمیشن با موضوع زندگی « پاپ ژان پل دوم» را بزودی بصورت دی‌وی‌دی منتشر می‌کند.
این انیمیشن با عنوان دوست همه انسان‌ها اولین انیمیشن درباره زندگی پاپ خواهد بود. که از زمان طفولیت پاپ تا مرگ او را به تصویر می‌کشد. داستان این فیلم از زبان دو کبوتر سفید و دفترچه خاطرات و قلم پاپ روایت می‌شود.
کارگردانی این فیلم را یک انیماتور آمریکایی به نام «جوز لوییس لوپز گاردیا» به عهده دارد.
«گاردیا» در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: فیلم‌های زیادی درباره زندگی «ژان پل دوم» وجود دارد ولی هیچکدام از آنها انیمیشنی نیست.
وی در توضیح انتخاب دو کبوتر، یک خودنویس و یک دفترچه خاطرات بعنوان روایتگر این فیلم گفت: داستان زندگی پاپ آنقدر جدی، پر از فراز و نشیب و حتی ناراحت کننده است، که ترجیج دادم تا شخصیت‌هایی نه چندان جدی و بعضا خنده دار این داستان را برای بچه‌ها روایت کنند.
این فیلم که ساخت آن 11 ماه بطول انجامیده است، به طور خاص برای بچه‌ها ساخته شده است.
«پاپ ژان پل دوم» 18 می سال 1920 با نام «کارول جوزف»، در خانواده‌ای متوسط در یکی از شهرهای لهستان متولد شد. پدر او یک ارتشی بود.
پاپ زندگی بسیار سختی را پشت سر گذاشت تا آنجا که پیش از 20 سالگی پدر ، مادر و برادر بزرگ‌تر خود را از دست داد. یکی از خواهرهای او نیز پیش از تولدش درگذشته بود.
وی در تاریخ۱۶ اکتبر سال 1978 در سن ۵8 سالگی به عنوان پاپ انتخاب شد و بالاخره پس از آنکه 37 سال از عمر خود را در این راه سپری کرد، دوم آوریل سال ۲۰۰۵ در سن ۸۵ سالگی درگذشت و پاپ بندیکت شانزدهم به عنوان جانشین او انتخاب شد.