حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

جان‌سخت

"جان‌سخت" با پیکسار درمی‌افتد.

جان مکلین بعد از 12 سال غیبت در قالب "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" بار دیگر بازگشته تا کشور را در برابر تروریست‌های اینترنتی حفاظت کند و فروش 1/9 میلیون دلاری آن در اولین روز اکران نشان داد تماشاگران هم متوجه این مسئله شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، با این حال بروس ویلیس و شخصیت مکلین که در قسمت های قبلی این مجموعه یک تنه رودرروی دشمان اروپایی خود ایستاده بود، این هفته برای قرار گرفتن در صدر جدول فروش یک موش فرانسوی به نام راتاتوی را به عنوان رقیبی سرسخت پیش روی خود دارد.



بروس ویلیس در صحنه‌ای از فیلم "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر"

به گزارش هالیوود ریپورتر، چهارمین "جان سخت" که برخلاف معمول به جای جمعه، از چهارشنبه گذشته راهی سینماهای آمریکای شمالی شد، رکوردی جدید خلق نکرد. تا الان رکورد بهترین فروش روز اول یک فیلم که روز چهارشنبه اکران شده در اختیار "اسپایدرمن 2" سونی پیکچرز است که 30 ژوئن 2004 در یک روز 4/40 میلیون دلار فروخت.

اما مدیران اجرایی فاکس که "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" را توزیع کرده اند از عملکرد فیلم که در 3172 سینما اکران شده، راضی هستند. روی اسنایدر، رئیس بخش توزیع فاکس در این زمبنه گفت: "فیلم با مردان جوان همین طور مردان مسن تر که با این مجموعه بزرگ شده اند، ارتباط برقرار کرده است."

با این حال به نظر می رسد یکشنبه شب وقتی غبار فروش فیلم ها در آمریکای شمالی فروبنشیند، برنده اصلی "رمی موشه" قهرمان انیمیشنی "راتاتوی" استودیو پیکسار باشد که در رقابت با مکلین پلیس همیشه آشوب زده پیروز شده، حداقل بر مبنای فروش روز جمعه تا یکشنبه. با این حال اگر چهارمین "جان سخت" بتواند در پنج روز تماشاگران بیشتری را به سینماها بکشاند، می توان آخرین خنده طعنه آمیز را بر چهره مکلین دید.

"راتاتوی" که توسط بوئنا ویستا در 3940 سینما به نمایش درآمده، در حالی اکران شده که حمایت موجی از منتقدان را با خود دارد. این فیلم را براد بیرد کارگردانی کرده که "اینکردیبل ها"، فیلم قبلی او در نوامبر 2004 با 5/70 میلیون دلار افتتاح شد. این در حالی است که "خودروها" فیلم قبلی پیکسار سال گذشته در سه روز اول اکران هر چند با رقمی در حد 1/60 میلیون دلار به کار خود پایان داد، اما به نوعی شروعی ناامیدکننده داشت.

انیمیشن درجه G "راتاتوی"هر چند عنوانی نامعمول دارد، اما به خوبی می تواند با خانواده ها و بزرگترها ارتباط برقرار کند. با این توصیف به نظر می رسد این فیلم بتواند به راحتی "ایوان توانا" فیلم اول هفته قبل را کنار بزند، فیلمی که هر چند مورد توجه خانواده هاست، اما به نظر می رسد این هفته به جایگاه سوم سقوط کند. از این رو شاید فروشی کمی بالاتر از 40 میلیون دلار در سه روز نخست اکران برای "راتاتوی" متصور باشد.

از سوی دیگر، جان سخت" می تواند به سادگی هر سه فیلم قبلی خود را پشت سر بگذارد. اولین فیلم این مجموعه حدودا 20 سال پیش در شرایطی به پرده سینماها راه یافت که دنیای سینما کاملا متفاوت با شرایط فعلی بود. اولین "جان سخت" در اولین هفته اکران 1/7 میلیون دلار فروخت و در نهایت مجموع فروش آن در آمریکا به 83 میلیون دلار رسید.

سال 1990 دنباله فیلم با عنوان "جان سخت 2" با 7/21 میلیون دلار افتتاح شد و با 5/117 میلیون دلار به کار خود پایان داد. در همین حال "جان سخت انتقامجو" سومین فیلم مجموعه در 1995 در سه روز نخست اکران 2/22 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش آن 100 میلیون دلار شد. "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" به کارگردانی لن وایزمن سازنده فیلم "دنیای زیرین: تکامل" یک فیلم درجه PG-13 است و به نظر می رسد بر مبنای فروش جمعه تا یکشنبه به رقمی حدود 30 میلیون دلار دست پیدا کند.

دو فیلم "اواخر" فوکوس فیچرز و "سایکو" برادران واینستاین هر دو در کمتر از 1000 سینما اکران شده اند ـ به ترتیب 977 و 441 سینما ـ اما جدیدترین مستند مایکل مور که نقاظ ضعف سیستم بهداشت و درمان آمریکا را مورد توجه قرار داده، برای موفقیت بخت بیشتری دارد. "سایکو" حتی پیش از نخستین نمایش در جشنواره فیلم کن نیز در صدر اخبار بود، هر چند کمپانی واینستاین تمام تلاش خود را به خرج داده که سطح توقعات را پایین بیاورد.

این استودیو بیشتر اصرار دارد که "سایکو" احتمالا عملکردی در حد "بولینگ برای کلمباین" مستند 2002 مور دارد که در هشت سینما افتتاح شد و در نهایت در آمریکا 6/21 میلیون دلار فروخت تا "فارنهایت 911" که نمایش خود را سال 2004 در 868 سینما آغاز کرد و در سه روز نخست 9/23 میلیون فروخت و دست آخر به رقمی حدود 2/119 میلیون دلار دست یافت.

"اواخر" به کارگردانی لایوس کولتای اقتباسی از رمان سوزان مینوت درباره زنی رو به احتضار است که گذشته خود را مرور می کند. نقش اصلی فیلم را ونسا ردگریو بازی کرده و گروهی از چشمگیرترین بازیگران نیز در فیلم نقش آفرینی کرده اند، از جمله مریل استریپ، گلن کلوز، ناتاشا ریچاردسن، کلر دنس و تونی کولت. احتمالا "اواخر" در همان حال که می کوشد در میان 10 فیلم اول جدول جای خود را باز کند، با رقمی حدود پنج میلیون دلار افتتاح شود.

هیولاها مقابل بیگانگان

 

شرکت فیلمسازی "دریم ورکز" مقدمات ساخت انیمیشن سه‌بعدی "هیولاها مقابل بیگانگان" برای نمایش در سال 2009 را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بر اساس برنامه‌های بلند مدت دریم ورکز "هیولاها مقابل بیگانگان" 15 مه 2009 به شکل بین‌المللی به اکران می‌رسد.

این فیلم نخستین انیمیشن (3-D) این موسسه در قالب استریو اسکوپ خواهند بود که براساس فیلم کمدی که در سال 1950 ساخته شده بود بازسازی می‌شود.

این قالب جدیدی انیمیشن پیش‌تر با فیلم (Avatav) ساخته جیمز کامرون تجربه شده است. در این سیستم نوین فریم‌های انیمیشن با دستاوردهای خاص دیجیتالی ترکیب و به بهره‌برداری می‌رسند.

رویترز خبر داد که پیش‌بینی شده است تا پایان سال 2009 میلادی بیش از 4 هزار فیلم انیمیشن در قالب سینمای نوین دیجیتال آماده نمایش شوند.

منبع: ایسنا

برگزاری کارگاههای آموزشی هنر دیجیتال

«برگزاری کارگاههای آموزشی هنر دیجیتال»

حوزه هنری با همکاری آموزشگاه سریرا یک سری کارگاه های آموزشی انیمیشن را با عنوان کارگاه های آموزشی هنر دیجیتال برپا کرده است.
سمیرا فارسیجانی مسئول برگزاری این کارگاه ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: گزینش علاقه مندان جهت آموزش تخصصی انیمیشن و آشنایی آنها با آخرین تحولات دنیای انیمشن از جمله اهداف برگزاری این کارگاه هاست.
وی افزود:در این کارگاه ها شرکت کنندگان با مراحل تولید انیمیشن، طراحی کاراکتر در انیمشن آشنا خواهند شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف عمده این کارگاه ها کشف استعدادهای بالقوه شرکت کنندگان است بعد از اتمام مراحل آموزشی، علاقه مندان می توانند در پروژه های در حال ساخت انیمیشن فعالیت کنند.
فارسیجانی گفت: این کارگاه ها جمعه ها ساعت 9 صبح شروع به فعالیت خواهد کرد و اولین جلسه آن 30 تیر ماه در مرکز آموزشگاه سریرا واقع در اتوبان چمران برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چهار فیلم جدید انیمیشن

چهار فیلم جدید انیمیشن در انجمن گویندگان جوان دوبله شد. به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انیمیشن‌های «جنگل سحرآمیز» به مدیریت دوبلاژ مجید حبیبی، » بزرگترین ماجراجویی پو » و «برر خرگوشه» به مدیریت آرزو آفری و «سفر به دریا» به مدیریت دوبلاژ محمدرضا صولتی از دوبله‌های جدید انجمن گویندگان جوان است. «جنگل سحرآمیز» درباره توپی موش کور کوچکی است که عاشق لیندا شده است اما به خاطر ترسو بودنش نمی‌تواند جان دوست خود را نجات دهد و زن ارباب محل که می‌خواهد از پوست موش‌های کور پالتوی جدیدی بدوزد دستور می‌دهد تا همه موش‌های کور جنگل را بگیرند و داستان‌هایی پیش می‌آید. «بزرگترین ماجراجویی پو»، درباره قسمتی است که در آن ینی پوه و بهترین دوستش کریستوفر آرزو می‌کنند همیشه در کنار هم باشند. اما اتفاقاتی پیش می‌آید و داستان به این ترتیب پیش می‌رود. «سفر به دریا» درباره فلای است که به همراه خواهرش استلا و پسرخاله‌اش چاک به ماهیگیری می‌رود و در آنجا با دانشمندی به نام مک کریل آشنا می‌شوند. او معجونی اختراع کرده است که انسان‌ها را به ماهی تبدیل کند .

ترانسفورماتو‌رها

فیلم جدید "ترانسفورماتو‌رها" بازیگرانی خوب دارد، اما در مقایسه با انیمیشن کمتردیده‌شده "ترانسفورماتورها" (1986) که در تاریخ از آن به عنوان آخرین فیلم اورسن ولز یاد شده، هیچ چیز نیست.

 به گزارش خبرنگار مهر، افسانه فیلمسازی که با "همشهری کین" سینما را از نو ساخت، فیلمی که اخیرا دوباره در صدر فهرست 100 فیلم تاریخ موسسه فیلم آمریکا قرار گرفت؛ فیلم "نشانی از شر" را کارگردانی کرد؛ در "مرد سوم" کارول رید به عنوان بازیگر حضور داشت؛ به شکلی بی نقص نمایشنامه های شکسپیر را به فیلم برگرداند و با نمایش رادیویی بسیار معروف "جنگ دنیاها" یک ملت را به وحشت انداخت، کارنامه کاری خود را با حرف زدن به جای شخصیتی به نام یونیکرون، یک سیاره اهریمنی قادر به تغییر شکل در انیمیشن "ترانسفورماتورها: فیلم" به پایان برد.



اورسن ولز

به گزارش اسوشیتدپرس، وقتی ولز با این پروژه همکاری می کرد، 70 ساله بود و شرایط جسمانی مناسبی نداشت. آخرین فیلم به نمایش درآمده او "کسی برای دوست داشتن" (1987) بود، اما او پیش از حرف زدن در "ترانسفورماتورها" در آن فیلم بازی کرد. حضور در آگهی های تبلیغاتی و کار کردن به عنوان راوی منبع درآمد ولز در آخرین سال های دوران کاری اش بود.

بارابارا لیمینگ نویسنده کتاب "ولز: یک زندگینامه" که در سه سال آخر زندگی ولز روزهای زیادی را با او گذراند، به یاد می آورد که ولز کمی پیش از مرگ به او گفت روز را با "بازی با یک اسباب بازی" گذرانده است. لیمینگ می گوید: "برای ولز این راهی برای پول درآوردن و یک جور تلاش برای تامین سرمایه فیلم هایی بود که دوست داشت بسازد. کاملا آشکار بود سال هایی بسیار غمناک را پشت سر می گذاشت، اما همیشه می گفت اینکه آدمی بداخلاق نیست کمک کرده دوام بیاورد."

ولز پیش از ورود به دنیای سینما در تئاتر و رادیو برای خود شهرتی به هم زده بود، اما موفقیت ناگهانی و خیره کننده او با "همشهری کین" به خصوص که 25 سال بیشتر نداشت، یکی از افسانه های هالیوود است. هر چند ولز بعدها شاهکارهایی مانند "خانواده باشکوه آمبرسن" و "اتللو" خلق کرد، اما اغلب این اعتقاد وجود دارد که هیچگاه نتوانست درخشندگی اولیه خود را از نو خلق کند.

ولز در دهه های آخر زندگی برای تامین هزینه های پروژه های سینمایی خود بسیار دردسر داشت. لیمینگ می گوید او از نقش هایی مانند "ترانسفورماتورها" به عنوان "یک کار" نام می برد، با این حال پر از ایده بود و حتی در بستر مرگ هم با شور و شوق از فیلم های مختلف حرف می زد. ولز در اکتبر 1985 بر اثر حمله قلبی درگذشت.

لیمینگ درباره ولز رو به احتضار می گوید: "او دقیقا همان مردی بود که "همشهری کین" را ساخت." صدای ولز در‌ "ترانسفورماتورها" به قدری ضعیف بود که دست اندرکاران فیلم آن را با سینتی سایزر تغییر دادند، جوری که دیگر کمتر به صدای او شباهت داشت. فلینت دیل، مشاور داستانی در DVD فیلم که سال گذشته توزیع شد، با اشاره به شخصیت گرم و بزرگ طبع ولز می گوید: "او وارد شد ... و گفت من جای کل یک سیاره حرف می زنم!"

نقش ولز در این فیلم بی شباهت با نقش های قبلی او نبود. دیوید تامسن، منتقد فیلم و مورخ و نویسنده کتاب "رزباد: داستان اورسن ولز"، این طور توصیف می کند که ولز مجذوب "تصاویر تحریف شده از عظمت" بود. او تنها چهره شاخصی نبود که صدای خود را در اختیار "ترانسفورماتورها: فیلم" قرار داد.



پوستر "ترانسفورماتورها" به کارگردانی مایکل بی

اریک آیدل، لئونارد نیموی، جاد نلسن و رابرت استاک هم در این انیمیشن حرف زدند. از این لحاظ "ترانسفورماتورها" همان چیزی بود که امروز امری بسیار پیش پا افتاده است: کارتونی که در آن ستاره ها حرف می زنند. این روزها یک فیلم انیمیشن به هیچ عنوان به استفاده نکردن از چهره های سرشناس فکر نمی کند.

اما سال 1986 این کار دست به نقد نبود. "ترانسفورماتورها" کمتر از شش میلیون دلار فروخت. فیلم جدید "ترانسفورماتورها" به کارگردانی مایکل بی که نه به صورت انیمیشن بلکه زنده کار شده، از سوم ژوئیه (12 تیر) به نمایش درمی آید و امیدوار است طی تنها چند ساعت به آن میزان فروش دست باید.

راه‌ "ترانسفورماتورها" بازتاب تغییر ماهیت هالیوود است. آنچه در اوایل سال های 1980 بیشتر یک اسباب بازی برای بچه ها شباهت داشت، اینک یک محصول فرهنگی ـ عامه پسند عظیم و جهانی شده که به اندازه بچه ها برای بزرگسالان هم اهمیت دارد. این سرنوشتی است که در 1986 کمتر کسی می توانست برای "ترانسفورماتورها" تصور کند، حتی خود ولز هم چنین تصوری نداشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دموی آلبوم جدید یه شاخه نیلوفر از محسن چاووشی

دموی آلبوم جدید یه شاخه نیلوفر از محسن چاووشی http://mohammadmax.persiangig.com/audio/asaa.wma

حذف پرسپولیس!!!

خبر حذف فیلم ضد ایرانی پرسپولیس به کارگردانی «مرجان ساتراپی» از جشنواره فیلم بانکوک، انعکاس وسیعی در رسانه‌های سراسر دنیا داشته است.