حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

ملاقات با وزیر ارشاد

Image and video hosting by TinyPic

بالاخره ساعت ۸ صبح یکشنبه ۹ مهر ماه جمعی از تولید کنندگان انیمیشن دیداری با وزیر ارشاد و معاونت سینمایی ایشان داشتند.

دراین دیدار  که آقای نیرومند بعنوان مشاور وزیر حضور داشت این افراد نیز حضور داشتند :

کسرایی ( مدیر عامل شرکت حور - کاویان راد ( مدیر عامل شرکت مداد سبز )- حاج میر صادقی ( مدیر عامل شرکت پویا رسانه سبز ) - بهرامی ( مدیر عامل شرکت بامداد فیلم  - احمدی ( مدیر عامل شرکت سوگل )- شاکری ( مدیر شرکت پارس سیما ) - حسینی ( مدیر شرکت رای آوین ) - زندی ( مدیر  شرکت خط خطی ) - دهستانی ( کارگردان انیمیشن ) و گلپایگانی ( مدیر عامل شرکت حرکت کلیدی )

دراین دیدار پس از نمایش گوشه ای از توانمندی شرکتهای تولید کننده حاضر در جلسه  ابتدا معرفی مختصری اپیرامون انیمیشن و کاربرد آن مطرح گردید سپس با نگاهی اقتصادی به انیمیشن  به شرایط برخی تولید کنندگا ن انیمیشن در جهان بویژه در چین پرداخته شد . در ادامه انیمیشن ایران و وضعیت کنونی آن مورد بحث قرار گرفت و با طرح پیشنهادی کلیه شرکت کنندگان خواستار حمایت مستقیم وزارت ارشاد از انیمیشن ایران شدند .

در ادامه ابتدا آقای جعفری جلوه بعنوان معاونت سینمایی ارشاد  در باب ویژگیها و توانمندیهای انیمیشن سخن گفت و دلیل اصلی در حاشیه ماندن انیمیشن  ایران را محدود بودن بازار و مصرف آن در تلویزیون دانست . و کلیدی ترین راه برون رفت از این وابستگی صرف نسبت به تلویزیون دانست .ایشان اضافه کرد : انیمیشن باید صادر شود . گرچه   ما نمی توانیم با ذائقه مردمان آنور دنیا فیلم بسازیم اما می توانیم با سلیقه و نوع نگاه فرهنگی خودمان بازار مصرف بین المللی خود را پیدا نمائیم .

آقای صفار هرندی وزیر ارشاد پس از ابراز خرسندی از توان  دست اندرکاران انیمیشن ایران به همه آنان تبریک گفت و سیر تکاملی در آثار بوجود آمده را برای همه ایرانیان غرور آفرین و افتخار آمیز دانست . وی با اشاره نیاز ارگانهای مختلف مانند نیروی انتظامی برای  استفاده از انیمیشن برای ارائه مباحث و اطلاع رسانی به مردم توان و مسئولیت انیمیشن کاران را بسیار مهم دانست . وی ارزش یک کار هنری را برابر با ۱۰۰۰ ساعت سخنرانی دانست . او از همه دست اندرکاران  تولید انیمیشن خواست که افق دیدگاه خود را  تا حد کلیه کشورهای اسلامی وسعت دهند و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران خود را برای مسئولیتهای بزرگتری آماده نمایند . وی زمینه سازی برای   اصلاح  بعضی رفتارها را در جامعه در قدرت فیلمهای انیمشن دانست و نیز برای میل کودکان به دانش پژوهی و علم را در ساخت فیلمهای انیمیشن با چنیت مضمونی دانست .و خواستار حمایت وزارت علوم از ساخت چنین انیمیشنهایی شد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد