حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

پنجاهمین نشست کانون فیلم

در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا عنوان شد؛

«هواپیما» در قالب انیمیشن باشکوه‌تر می‌شد

خبرگزاری فارس: حاجی‌مشهدی گفت: فیلم «هواپیما» به جز لایه‌های معناگرایانه دارای بن مایه‌هایی از شوخی و طنز است اما اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه‌تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، در در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا که احمد مسجدجامعی عضو و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران برای تشویق دست‌اندرکاران و اعضای کانون در آن حضور داشت، عزیز‌الله‌حاج مشهدی بعد از نمایش فیلم هواپیما تصریح کرد: به نظر من اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد اما با همین شرایط هم فیلم هواپیما فیلمی دلنشین و دوست داشتنی است.

وی به تقابل بین فیزیک و ماوراءالطبیعه در فیلم اشاره کرد و ادامه داد: در فیلم نشانه‌های مختلفی دیده می‌شود مثلا شکل هواپیمای فیلم ما را به یاد صلیب می اندازد که حاوی پیام و راهنمایی برای دیگر شخصیت‌ها است.
حاج مشهدی یادآور شد : کودک در فیلم به باور می‌رسد .باوری که از طریق آموختن نیست به لحاظ گونه‌شناسی این فیلم را می‌توان یک درام فانتزی دانست که علاوه بر لایه‌های معناگرایانه دارای بن مایه‌هایی از شوخی و طنز است، همچنین موسیقی در این فیلم نقش همراه کننده ، موثر، فعال و خوبی دارد که من را به یاد آبی کیشلوفسکی انداخت.

مسعود ثابتی دیگر منتقد حاضر در این نشست ادامه داد : اگر چه فیلم مفاهیم خود را از طریق یک کودک و دنیای ذهنی او ارایه می‌کند اما از جذابیت های لازم برای ارتباط با مخاطبان بزرگسال نیز برخوردار است. فیلم داستان خود را کاملا درست و با طرح و توطئه‌ای مناسب بیان می‌کند و در واقع مفاهیم پیچیده خود را به شکل ساده‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
وی در ادامه به کشمکش روح و عقل در این فیلم اشاره کرد و ادامه داد : فیلم با توجه به مواردی چون جست و جو برای پسر برای یافتن پدر به آثاری مثل "ای تی" شبیه است و در عین این شباهت ، البته مفاهیم دیگری را مطرح می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد