حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

حرفهای شنیدنیه آق بابا و اخبار انیمیشن

یک دهان دارم و دو دندان لق *** می زنم تا میتوانم(زنده هستم)حرف حق

شش انیمیشن ایرانی

 
شش انیمیشن ایرانی در روزهای 26 مهر و 9 آبان در موزه لوور به نمایش درمی‌آید.
روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: همزمان با برپایی نمایشگاه «آواز دنیا» در موزهء لوور که هنر دورهء صفوی ایران را عرضه کرده است، شش انیمیشن ایرانی نیز در روزهای 26 مهر و 9 آبان در این موزه به نمایش درمی‌آید.

کمیتهء انتخاب فیلم‌های این موزه با گزینش سه فیلم ایرانی «بازگشت به خانه» اثر بهزاد فراهت، «همنشین» اثر علی اصغرزاده و «بهادر» اثر عبدالله علیمراد مقدمات نمایش آن‌ها را در 26 مهرماه بر پردهء سالن 450 نفری موزه فراهم آورده است.

9 آبان نیز، فیلم «حکایت شیرین» اثر محمدرضا عابدی و دو اثر «سپید بالان» و «کوه جواهر» ساختهء عبدالله علیمراد، برای کودکان شش سال به بالا و دیگر بازدیدکنندگان این موزهء بزرگ فرانسه، نمایش داده می‌شود.

نمایشگاه آواز دنیا، 9 مهر با حضور وزیر فرهنگ فرانسه و قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در موزهء لوور افتتاح شد. آثار ارایه شده در این نمایشگاه شامل نقاشی، خط، ظروف برنجی و سفالی، پارچه، اسلحه، زره و کتاب‌هایی نفیسی از عهد صفوی است که از موزه‌های بزرگ دنیا چون موزهء ملی ایران، موزهء لوور و موزهء متروپولیتن جمع‌آوری شده است. این نمایشگاه تا اواسط دی ماه ادامه دارد.
منبع: فردا نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد